środa, 29 lutego 2012

Jak zrobić przezroczysty nagłówek/wyciąć białe tło.

Hej, w tym poście chciałam Wam wytłumaczyć jak zrobić przezroczysty nagłówek, ponieważ dostałam już kilka pytań na ten temat. Jest to bardzo proste, ja używam do tego Gimpa, więc jeśli ktoś nie ma to polecam ściągnąć, program dosyć podobny do Photoshopa.

1. Pierwsze co należy to zrobić screen swojego Artbooka. Jeśli ktoś nie wie jak, TUTAJ macie objaśnione.
2. Następnie otwieramy gotowy już obrazek w Gimpie i dodajemy kanał alfa. Jest to ważne, ponieważ bez tego nie usunie nam się tło.


3. Kolejne co robimy to klikamy na tzw. różdżkę i wybieramy "Zmiękczaj krawędzie" oraz wartość promienia, ja dotychczas zawsze miałam 10,00 ale zmieniłam na 9,5. To jaką wybierzecie wartość zależy od Was, możecie popróbować kilka, zobaczyć jaki jest efekt i wybrać tę wartość która najbardziej Wam odpowiada.

4. Teraz klikamy na biały obszar który chcemy usunąć i naciskamy na klawiaturze przycisk Delete.

5. Tak powinien wyglądać Wasz obrazek po usunięciu białego pola. Zwracajcie uwagę na białe przestrzenie między włosami(szczególnie u dziewczyn), nawet te mniejsze, ponieważ potem, jeśli macie ciemne tło będzie to bardzo widać.

6. No i zapisujemy nasz obrazek. Konieczne jest abyście wybrali typ pliku PNG, w innym przypadku białe tło pozostanie.

7. Na koniec pokaże się wam jeszcze jedno okienko, tam trzeba pamiętać by odznaczyć "Zapisz kolor tła".

To na tyle, jak mówiłam - jest to bardzo proste. Mam nadzieję, że przyda Wam się moja instrukcja. Jeśli macie jakieś pytania piszcie je pod tym postem lub na MSP na Mail :)

4 komentarze:

Ten komentarz został usunięty przez autora.

mam problem nie moge zapisac tego w postaci png :(

mam problem z zapisaniem tego na blogu help!!

Dzięki jesteś jedyną osobą która mi to dokładnie wytłumaczyła :)

Prześlij komentarz